דיסטל אטבריאן: "הציבור החרדי הוא כל מה שהשמאל החילוני מדמיין שהוא"

    אסתי פלד No Comments on דיסטל אטבריאן: "הציבור החרדי הוא כל מה שהשמאל החילוני מדמיין שהוא"

    ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בריאיון מיוחד ל"מהדורה המרכזית" לאחר נאומה במדובר והמיוחד בעד לומדי התורה במדינת ישראל, וסיפרה על החששות של הציבור המסורתי מאיבוד הזהות היהודית בישראל, ועל משפט נתניהו ועסקת הטיעון

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ גלית דיסטל אטבראיין (הליכוד) התראיינה הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן שנאמה בכאב ובעוצמה על מעלת בני הישיבות בדיון על "חוק הגיוס" התייחסה לנאומה ואמרה, "הקש ששבר את גב הגמל היה חוק הגיוס. נורא נהוג לחשוב שהמפלגות החרדיות הם סחטניות הם סוחטות את הימין הליכודי, זה לא התמונה, מיליוני אנשים שמצביעים לליכוד נותנים דפקטו את יפוי הכוח לזה שהחרדים בישראל יוכלו ללמוד תורה".

    ח"כ דיסטל הבהירה כי המסורתיים תומכים בעולם הישיבות, "אנחנו המסורתיים גדלנו בתוך ידיעה שהדבר היחידי שראוי לרכוש לו זה יראת כבוד. הציבור שלכם הוא כל מה שהשמאל החילוני מדמיין שהוא, הם מדברים על רוחניות ועד כמה החומריות היא חמורה, וניו אייג' והסדנאות הרוחניות והם לא מצליחים ליישם את זה, אתם כן. יותר מזה מדינת ישראל לא תישאר ללא זהות יהודית במרחב קשה, הדבר היחידי שגורם לנו לפעול זה הזהות היהודית".

    עוד הוסיפה ח"כ דיסטל, "אני לרגע לא פקפקתי בקיומו של האל, אתם שומרים על הגחלת אני חלשה מידי, ואני רואה אותכם מותקפים וזה מעביר אותי על דעתי. אני רואה את החוקים הכלכליים נגדכם, ומועצת אשורא מקבלת מיליארדים, בשביל זה קמה המדינה היהודית היחידה בעולם?".

    ח"כ דיסטל התייחסה להסכמה והתמיכהה הציבורית לעולם התורה, "רוב הציבור הישראלי לא חושב ככה, לא רוצה את זה. אני זעקתי מדם ליבי בנאום הזה. רוב הציבור חי בשלום עם הזרמים בהרמוניא, אנחנו באים מאהבה לתורת ישראל, לתורת ישראל ועם ישראל. ויש כאן מיעוט שהזהות היהודית מגרדת לו ותמיד גירדה לו והזהות הזאת מדוכאת תת המיעוט".

     



    0 תגובות